חיפוש עבודה – למה לא כדאי לכם "להתפזר"
עכשיו שאתם מחפשים עבודה, יתכן שאתם מאבדים פרופורציות ומנסים לירות חצים לכל הכיוונים..
אתם עוברים על לוחות דרושים הייטק ונחשפים למשרות וחברות הייטק שונות, שחלקן מתאימות לכם יותר וחלקן פחות. יתכן שאתם מאבדים פרופורציות ומנסים לירות חצים לכל הכיוונים בתקווה שמשהו יתפוס.
אתם שולחים קורות חיים לכל מודעת דרושים שנייה שהתעדכנה מתוך מחשבה שאף פעם אי אפשר לדעת ואולי, למרות הפער המהותי בין מי שאתם לאופי המשרה, היא דווקא כן תתאים לכם או שיפנו אליכם, יבינו במי מדובר ואולי יציעו לכם משהו קצת אחר.
אז לא. התפזרות יתר בתהליך חיפוש עבודה עשויה לפגוע באיכות וברלוונטיות שלכם בשוק העבודה.
לא רק שאתם בעצמכם, מרוב שאתם בשוונג לשגר קורות חיים, להתראיין ולהגיע למבחני מיון, עלולים לשכוח כבר למי שלחתם, היכן התראיינתם ועבור איזו משרה נבחנתם, אלא שגם חברות ההשמה והמעסיקים הפוטנציאליים עשויים לפסול אתכם רק על שליחת יתר, אי התאמה לאופי המשרה. התוצאות של התנהלות ספונטאנית בשוק העבודה עובדות לרעתכם. כך למשל, אם בהמשך תהיו מועמדים למשרה שכן תתאימו לה, יתכן שמראש לא יכניסו אתכם למעגל המועמדים מתוקף כך שכבר פסלו אתכם בעבר.
לפני שאתם עושים לעצמכם נזק בשוק העבודה, חשוב שתנהלו את החיפוש שלכם בדרך חכמה.
כמו שמתכננים קריירה לטווח הרחוק מתוך מחשבה תחילה לאן תרצו להגיע, כך גם בעת החיפושים אחרי עבודה נחשקת. לא יודעים איך להתנהל נכון? בשביל זה אנחנו כאן עם כמה כללי זהב.
מקדו את שליחת קורות החיים שלכם
הפסיקו לשלוח קורות חיים כאילו אין מחר, משלוח אינסופי של קורות חיים לא רק שלא יקדם אתכם למשרה הנחשקת הוא גם עשוי להשיג את התוצאה ההפוכה שאף אחד לא יזמן אתכם לראיון עבודה לא עכשיו ולא בעתיד.
אז מה כן? שלחו קורות חיים רק למשרות בהן אתם עומדים בכל אחת מהגדרות התפקיד, דרישותיו ומרכיביו. למשל, אם סיימתם קורס ב-QA ואין לכם ניסיון מעשי, אז אין טעם שתשלחו קורות חיים למשרות QA הדורשות מינימום של כמה שנות ניסיון. גם בתפקידי מנהל מוצר לרוב נדרש נסיון מעשי בתחום הגדרת התפקיד וכדאי לשים לב לזה.
אי התאמה מדויקת לדרישות התפקיד, כפי שהן מוגדרות במודעת הדרושים, תגזול מכם זמן יקר ובדרך זו, אתם גם מאבדים את הרלוונטיות שלכם מול אותן חברות שפרסמו את קורות החיים.
אל תציפו את הרשתות החברתיות
מחפשי עבודה רבים חוטאים בכך שהם מפיצים לכל עבר את הרצון שלהם למצוא עבודה חדשה, מתוך מחשבה שככל שהם יגיעו ליותר אנשים, כך הם יקבלו יותר הצעות עבודה. הבעיה היא שמעסיקים פוטנציאליים רבים עושים היום google על מועמדים והעובדה שהם יראו אתכם בכל מקום, בכל רשת חברתית אפשרית, לא בהכרח מחמיאה לאטרקטיביות שלכם בשוק העבודה.
השתמשו ברשתות החברתיות בחוכמה ובצורה ממוקדת בפנייה יזומה ישירה אך ורק למשרות התואמות את מה שיש לכם להציע או למגייסים שאתם יודעים שיוכלו להוביל אתכם למשרות הנכונות עבורכם.
בחרו את הגורמים שישווקו אתכם נכון
אם קשה לכם לאתר מראש את המשרות המתאימות עבורכם, חשוב שתבחרו חברת השמה בהייטק אחת גדולה ומובילה בשוק, כדי שהיא תשלח אתכם למשרות הרלוונטיות עבורכם ביותר. חברת השמה היא הנציגה שלכם בשוק ואתם יכולים לסמוך על כך שהיא תכוון אתכם למשרות הטובות ביותר.
במידה ויש חברה מסוימת שאתם רוצים להתקבל אליה, בדקו מול מנהל ההשמה המטפל בכם אם הם עובדים ביחד. במידה וכן, בקשו שקורות החיים שלכם ישלחו גם לשם.
זכרו, ניהול חכם הוא קריטי לקבלה שלכם למשרה איכותית וטובה בשוק ולכן, לא הכמות שקובעת אלא האיכות!